Regisztráljon webáruházunkba és nyerjen akár 1000 Ft értékű kupont * !!!* Részletek a regisztrációs oldalon.Regisztráció1000 Ft
Tovább a szállítási feltételekre
|
A D-vitamin hiány lehet a túl korán kezdődő havi vérzés okaA Michigen Egyetem Egészségügyi Tanszékének kutatói összefüggést találtak a fiatal lányok alacsony D-vitamin szintje és a korai menstruáció között, ami számos későbbi egészségügyi problémának lehet a gyökere.
A túl korán kezdődő havi vérzés amellett, hogy viselkedési és pszichológiai gondokat is okozhat a tiniknél, a kardiometabolikus megbetegedések és a rák – főleg a mellrák – kockázatát is növeli. A mostani tanulmány megerősíti egy korábbi vizsgálatnak az eredményeit, ahol arra derült fény, hogy az Egyenlítőhöz közelebb élő lányok később kezdenek menstruálni, mint az északi országokban élők, hiszen az utóbbi helyen nyilván kevesebb napfény éri őket a téli hónapokban, ezért ilyenkor kevesebb D-vitaminhoz jut a szervezetük. A nyilvánvaló összefüggések ellenére további vizsgálatok szükségesek ahhoz, hogy kiderüljön, vajon a lányok D-vitamin szintjének feljavítása ténylegesen későbbre tolná-e az első havi vérzés jelentkezését.
Publikálva: 2011. szeptember 12.
Legutóbb olvasott oldalaink: |
Hírlevél
Legyen jól informált az egészséggel kapcsolatban, iratkozzon fel jó tanács levelünkre!
Hírek, cikkek |